PROCESS IMPROVEMENT
KAIZEN - DOBRY SPOSÓB NA DOBRE POMYSŁY
TPM - AUTONOMICZNE UTRZYMANIE RUCHU MASZYN I URZĄDZEŃ
PROBLEM SOLVING
KAIZEN – DOBRY SPOSÓB NA DOBRE POMYSŁY
czyli o tym, co zrobić aby każdy dobry pomysł przetrwał i „wszedł w życie”
O SZKOLENIU
Sięgając do potencjału każdego pracownika możemy odkryć prawdziwe i pełne możliwości naszej organizacji. Umiejętne i oparte o dobre intencje odkrywanie tego potencjału pozwala nam osiągać nowe, praktyczne rozwiązania dla kosztochłonnych problemów z których często nawet nie zdajemy sobie sprawy. To właśnie poprzez tworzenie ludzi w kulturze nieustępliwego dążenia do poprawy, tego co mamy dziś, sprawiamy, że nasze granice niepostrzeżenie przesuwają się coraz dalej, a nasze postrzeganie i możliwości tworzenia coraz lepszego – dla ludzi, oraz bardziej dochodowego – dla zarządu, biznesu – rosną w wykładniczy sposób. Wielkie zmiany następują małymi krokami. Małe pomysły, wielkich – zwykłych ludzi, potrafią przenieść organizację w kolejny wymiar rozwoju biznesowego oraz dostarczyć namacalnych, finansowych walorów.
Nasz program szkoleniowy, prowadząc uczestników przez proces tworzenia systemu Kaizen, dostarcza także odniesień, doświadczeń i wiedzy jak zadbać o pracowników, którzy chętnie podzielą się tym co w nich najlepsze – wyobraźnią, wiedzą i sumienną pracą.
CEL SZKOLENIA
Przedstawienie metod budowania zespołu Kaizen , motywowania, przywództwa
- Omówienie elementów składowych programu Kaizen – co robić? czego unikać?
- Wymiana doświadczeń w oparciu o studium przypadku oraz praktykę uczestników
- Praktyczne ćwiczenia i udział w symulacji zastosowania wybranych narzędzi LEAN
GRUPA DOCELOWA
Pracownicy odpowiedzialni za koordynację wdrożenia oraz rozwój programu sugestii pracowniczych Kaizen, kierownicy produkcji oraz innych działów wspierających produkcję, technolodzy, planiści, pracownicy zarządzania zasobami ludzkimi, specjaliści systemów jakościowych.
KORZYŚCI
- Znajomość metody organizacji systemu sugestii pracowniczych Kaizen
- Zaangażowanie w tworzenie systemu Kaizen a także wiedza jakie aspekty psychologiczne należy uwzględniać przy pracy z ludźmi w systemie Kaizen.
- Znajomość kluczowych „MUST” i „MUST NOT” w pracy koordynatora Kaizen
- Konsultacja z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia
DOSTĘPNE FORMY SZKOLENIA
TPM – AUTONOMICZNE UTRZYMANIE RUCHU MASZYN I URZĄDZEŃ
czyli o tym, jak zwiększyć systemowo dostępność maszyn, podnieść wydajność, poprawić jakość
O SZKOLENIU
TPM definiujemy jako obsługę konserwacyjną maszyn i urządzeń realizowaną wewnątrz całego przedsiębiorstwa przez operatorów i personel odpowiedzialny za utrzymanie ruchu. Cele realizowane przez TPM to:
• ZERO awarii maszyn
• ZERO wad produktu
• ZERO wypadków przy pracy
Ważnym aspektem wdrożenia jest tworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu, pracy zespołowej oraz pro-aktywnego podejścia do rozwiązywania problemów.
CEL SZKOLENIA
Przedstawienie celu oraz zasad systemu TPM
- Omówienie etapów budowania zespołu wdrożeniowego TPM, motywowania
- Omówienie elementów składowych TPM
- Wymiana doświadczeń w oparciu o studium przypadku oraz praktykę uczestników
- Praktyczne ćwiczenia i udział w symulacji zastosowania wybranych narzędzi LEAN
GRUPA DOCELOWA
Pracownicy odpowiedzialni za stan maszyn, operatorzy oraz pracownicy służb utrzymania ruchu. Kierownicy, liderzy i mistrzowie produkcji oraz innych działów wspierających produkcję, technolodzy, planiści. Kadra kierownicza każdego szczebla.
KORZYŚCI
- Zrozumienie różnic pomiędzy tradycyjnym utrzymaniem Ruchu a utrzymaniem TPM
- Zaangażowanie w tworzenie zasad skutecznego wdrożenia systemu TPM a także wiedza jakie aspekty psychologiczne należy uwzględniać przy pracy z ludźmi.
DOSTĘPNE FORMY SZKOLENIA
PROBLEM SOLVING - 5xDLACZEGO ORAZ INNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW
czyli jak skutecznie rozwiązywać problemy
O SZKOLENIU
Metoda rozwiązywania problemów znana jako 5WHY czyli 5x dlaczego jest podstawowym narzędziem znanym w metodologii LEAN Manufacturing. Prostota tej techniki sprawia, że może być ona używana praktycznie w każdej sytuacji zawodowej i nie tylko. 5WHY wbrew swojej pozornej prostocie może prowadzić do zróżnicowanych wniosków. Jednak umiejętne podejście do tej metody, łączenie jej z innymi technikami PROBLEM SOLVING takimi jak Diagram Ishikawy czy raport A3 może podnieść jakość weryfikacji analizowanego problemu. Krzyżowe zastosowanie wymienionych już, jak i innych, metod rozwiązywania problemów – burza mózgów, mapy myśli, histogramy, pareto, vsm – pozwala wysoce skutecznie określać przyczyny źródłowe powstałych błędów.
„To nie jest tak, że jestem szczególnie bystry, ale po prostu zostaję z problemami nieco dłużej.” Albert Einstein
CEL SZKOLENIA
Przekazanie umiejętności i wiedzy w zakresie technik rozwiązywania problemów tj. 5sDlaczego, Ishikawa,
Pareto, burza mózgów, PDCA i inne.
GRUPA DOCELOWA
Specjaliści i kierownicy każdego szczebla, mistrzowie, liderzy, brygadziści, specjaliści działów technicznych, jakości, planowania oraz logistyki, pracownicy działów wsparcia produkcji.
KORZYŚCI
- Wiedza jak rozwiązywać problemy w sposób systemowy
- Praktyczne przećwiczenie techniki 5W
- Praktyczne przećwiczenie techniki Burza mózgów
- Praktyczne przećwiczenie techniki Ishikawa
- Praktyczne przećwiczenie techniki Pareto
- Zapoznanie z podstawami mapowania procesów VSM
- Praktyczna nauka korzystania z wybranych metod rozwiązywania problemów
- Wstępna wiedza o pozostałych metodach
- Uczestnicy otrzymają zestaw dokumentów bazowych do adaptacji we własnej firmie